Rejestracja może przebiegać na dwa sposoby:
-
Dla osób posiadających podpis kwalifikowany lub profil zaufany ePUAP
-
Dla osób którzy nie posiadają podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP:
Procedura rejestracji przy korzystaniu z usługi internetowej dla osób posiadających podpis kwalifikowany lub profil zaufany.
- KROK – wypełnienie formularza elektronicznego
Dane potrzebne do wypełnienia formularza:
- imię, nazwisko, PESEL,
- seria i numer dowodu osobistego,
- imiona rodziców, nazwisko rodowe matki,
- dane adresowe,
- wykształcenie (poziom, kierunek, specjalizacja, nazwa i data ukończenia szkoły)
- znajomość języków obcych,
- zawód,
- kwalifikacje – uprawnienia.
Po wypełnieniu formularza system wyznaczy najbliższy wolny termin i godzinę wizyty w urzędzie. Wizyta u pośrednika dla osób z prawem do zasiłku wyznaczana jest w ciągu 7 dni, natomiast dla osób bez prawa w ciągu 30 dni od zarejestrowania. Dniem rejestracji jest data zarejestrowania się na stronie internetowej.
Zeskanuj wszystkie dokumenty niezbędne do rejestracji :
- dowód osobisty,
- świadectwo ukończenia szkoły, dyplom,
- zaświadczenia o ukończonych kursach,
- wszystkie świadectwa pracy oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień,
- książeczkę wojskową,
- zaświadczenie pracodawcy od kiedy podjęto zatrudnienie wraz ze wskazaniem wynagrodzenia brutto za każdy miesiąc z określeniem wysokości składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy w przypadku osób zatrudnionych na umowę zlecenie lub umowę o pracę w niepełnym wymiarze czasu pracy,
- zaświadczenie z ZUS o okresie opłacania składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej wraz z podstawą od której opłacano składki za każdy miesiąc w przypadku rejestracji osób po działalności gospodarczej,
- zaświadczenia z ZUS o okresie pobierania renty z tytułu niezdolności do pracy (renta rodzinna , renta szkoleniowa) w przypadku osób które pobierały rentę z tytułu niezdolności do pracy,
- zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania zasiłku chorobowego wraz z podaniem podstawy wynagrodzenia od którego naliczony był zasiłek chorobowy w przypadku osób , które przebywały na zasiłku chorobowym po ustaniu zatrudnienia,
- dokument o przeciwwskazaniach do wykonywania określonych prac w przypadku posiadania takiego dokumentu lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
- KROK – e-mail potwierdzający
Na wskazany w formularzu adres poczty elektronicznej wysłany zostanie automatycznie e-mail potwierdzający wypełnienie formularza i przypominający o wyznaczonym terminie, godzinie i miejscu stawienia się w urzędzie.
- KROK – wizyta w urzędzie
UWAGA
Do rejestracji należy zgłosić się punktualnie na wyznaczoną godzinę w zarezerwowanym terminie spotkania. Obsługa osób dokonujących rejestracji przez Internet odbywać się będzie w pokoju nr 4 na parterze. Nie zapomnij o zabraniu ze sobą oryginałów dokumentów zeskanowanych podczas dokonanej rejestracji przez Internet.Procedura rejestracji przy korzystaniu z usługi internetowej dla osób nie posiadających podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego.
- KROK – wypełnienie formularza elektronicznego
Dane potrzebne do wypełnienia formularza:
- imię, nazwisko, PESEL,
- seria i numer dowodu osobistego,
- imiona rodziców, nazwisko rodowe matki,
- dane adresowe,
- wykształcenie (poziom, kierunek, specjalizacja, nazwa i data ukończenia szkoły),
- znajomość języków obcych,
- zawód,
- kwalifikacje – uprawnienia.
Po wypełnieniu formularza system wyznaczy najbliższy wolny termin i godzinę wizyty
w urzędzie. Nie ma możliwości uzyskania terminu do rejestracji w dniu w którym wypełniony został formularz. Pierwszy możliwy termin rejestracji to następny dzień roboczy.
- KROK – e-mail potwierdzający
e-mail potwierdzający wypełnienie formularza i przypominający o wyznaczonym terminie, godzinie i miejscu stawienia się w urzędzie.
- KROK – dokumenty
Lista dokumentów które koniecznie należy przedstawić w urzędzie w dniu rejestracji:
- dowód osobisty,
- świadectwo ukończenia szkoły, dyplom,
- zaświadczenia o ukończonych kursach,
- wszystkie świadectwa pracy oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia uprawnień,
- książeczkę wojskową,
- zaświadczenie pracodawcy od kiedy podjęto zatrudnienie wraz ze wskazaniem wynagrodzenia brutto za każdy miesiąc z określeniem wysokości składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy w przypadku osób zatrudnionych na umowę zlecenie lub umowę o pracę w niepełnym wymiarze czasu pracy ,
- zaświadczenie z ZUS o okresie opłacania składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej wraz z podstawą od której opłacano składki za każdy miesiąc w przypadku rejestracji osób po działalności gospodarczej,
- zaświadczenia z ZUS o okresie pobierania renty z tytułu niezdolności do pracy ( renta rodzinna , renta szkoleniowa) w przypadku osób które pobierały rentę z tytułu niezdolności do pracy ,
- zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania zasiłku chorobowego wraz z podaniem podstawy wynagrodzenia od którego naliczony był zasiłek chorobowy w przypadku osób , które przebywały na zasiłku chorobowym po ustaniu zatrudnienia ,
- dokument o przeciwwskazaniach do wykonywania określonych prac w przypadku posiadania takiego dokumentu lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
- KROK – wizyta w urzędzie